2024-2025 Bahar Yarıyılı Önlisans Kurum İçi Yatay Geçiş Duyurusu

30 Aralık 2024 Pazartesi

2024-2025 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BAHAR DÖNEMİ KURUM İÇİ YATAY GEÇİŞ KONTENJANLARI VE KOŞULLARI

“Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına ilişkin Yönetmelik’’ ile ‘‘Giresun Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği” hükümleri gereğince, 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı Bahar Yarıyılında Üniversitemiz önlisans programlarına yatay geçiş yoluyla kabul edilecek öğrencilerde aranacak koşullar, gerekli belgeler, başvuru tarihleri, ayrılan kontenjanlar ve yatay geçiş kontenjanı istenilen programlara ait son dört yılın taban puanlarını gösterir tablo aşağıda yer almaktadır.
 
A. BAŞVURU VE GEÇİŞ KOŞULLARI

1. Kurum içi yatay geçiş, üniversitenin aynı düzeydeki eşdeğer diploma programları arasında yapılır.
2.  Başvuruda bulunan öğrencinin uyarma cezasından daha ağır bir  disiplin cezası almamış olması gerekir.
3.  Başvuruda bulunan öğrencinin kayıtlı olduğu programda bitirmiş olduğu dönemlere ait genel not ortalamasının (GANO) en az 4.00 üzerinden 2.00 olması şarttır.

4.  Yatay geçiş yapması uygun görülen öğrencilere, ilgili yönetim kurulu kararı ile alt yarıyıllardan alınması uygun görülen dersler verilebilir.
5.   Ön lisans diploma programlarının ilk yarıyılı ile son yarıyılına   yatay geçiş yapılamaz.
6.  Hazırlık programına yatay geçiş yapılamaz.
7.  Yatay geçiş başvuruları, sadece ilan edilen süre içerisinde yapılır.
8. Kayıt dondurmuş olmak, yatay geçiş hakkından yararlanmak için engel değildir.
9.  Belirtilen koşullarda yer almayan ancak, değerlendirmelerde tereddüt yaşanan hallerde, “Yükseköğretim Kurumlarında Ön lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik " hükümleri ile Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı kararları dikkate alınır.


B. BAŞVURU İÇİN İSTENEN BELGELER 
1. Öğrenci belgesi
2. Transkript
3. ÖSYM sonuç belgesi (internet çıktısı)
4- ÖSYM yerleştirme belgesi (internet çıktısı)
5. Disiplin durumunu gösterir resmi belge (transkriptinde disiplin cezası ile ilgili bilgi yer almayanlar için)
* Başvuru esnasında sisteme yüklenen evrakların asılları kesin kayıt sırasında istenir. 
 
C. BAŞVURU TARİHLERİ VE YERİ
Başvurular, aşağıda belirtilen tarihlerde online olarak yapılacaktır. (online başvuru, başvuru tarihleri arasında aktif olacaktır.
*Posta ile başvuru alınmayacaktır.

Başvuru Linki İçin Tıklayınız.  (Başvuru tarihleri içerisinde aktif olacaktır.)


 
Başvuru  Tarihi                    : 13 - 17 Ocak  2025
Değerlendirme Tarihi          : 20 - 21 Ocak  2025
Sonuçların İlanı                    : 23        Ocak  2025 ( İlgili Birimlerin Web sayfalarında ilan edilecektir.) 


Ç. KESİN KAYIT İÇİN İSTENEN BELGELER
Yatay geçişi ilgili yönetim kurullarınca uygun bulunan öğrencilerden kesin kayıt için aşağıda belirtilen belgeler istenir:
1- Yatay Geçiş kayıt formu 
TIKLAYINIZ
2.Kimlik Kartı fotokopisi
3. Vesikalık fotoğraf ( 2 adet)
4. Ders içerikleri
5.YÖK'ün E.50957 sayılı yazısına istinaden Yatay Geçişe Engel Bir Durumun Olmadığına Dair Belge
6.Başvuruda istenilen belgelerin aslı (ıslak imzalı, e imzalı, e- devlet çıktısı,üniversite resmi sitesinden alınan belgeler seçeneklerinden herhangi biri olabilir)
 
D. KESİN KAYIT TARİHLERİ VE YERİ
1. Kesin Kayıt Tarihleri (Asil Liste)           : 27 - 28  Ocak   2025
2. Kesin Kayıt Tarihleri (Yedek Liste*)     : 30 - 31  Ocak   2025
 (*: Yedek liste ilan edilen programlarda, asıl listeden kayıt yaptırmayanların yerine listedeki sıralamaya göre kayıt yapılır.)
                                                         
E.  KESİN KAYIT VE YEDEK KAYITLAR  İLGİLİ MESLEK YÜKSEKOKULLARINDA YAPILACAKTIR.
İlgili Birimlerin İletişim Bilgileri İçin:  
TIKLAYINIZ.
 
KONTENJANLAR VE TABAN PUANLAR İÇİN 
TIKLAYINIZ.