2024-2025 Eğitim Öğretim Yılı Güz Dönemi Yurt Dışı Yatay Geçiş İşlemleri

16 Temmuz 2024 Salı

2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı Güz Yarıyılında Üniversitemiz Önlisans ve Lisans Programlarına Yurtdışı Yatay Geçiş Yoluyla Kabul Edilecek Öğrencilerde Aranacak Koşullar
 


GİRESUN ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜNDEN,

“Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına ilişkin Yönetmelik ile Üniversitemiz Lisans ve Önlisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği” hükümleri gereğince, 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı Güz Yarıyılında Üniversitemiz önlisans ve lisans programlarına yurt dışından yatay geçiş yoluyla kabul edilecek öğrencilerde aranacak koşullar, gerekli belgeler, başvuru tarihleri, ayrılan kontenjanlar ve diğer hususlar aşağıda belirtilmiştir.
 
A. . BAŞVURU VE GEÇİŞ KOŞULLARI     
1.  Yatay geçiş yapması uygun görülen öğrencilere, ilgili yönetim kurulu kararı ile alt yarıyıllardan alınması uygun görülen dersler verilebilir.
2.  Yatay geçiş başvuruları, sadece ilan edilen süre içerisinde yapılır.
3. Kayıt dondurmuş olmak, yatay geçiş hakkından yararlanmak için engel değildir.
4. Öğrenciler yerleştirildikleri yıl itibari ile ÖSYM tarafından uygulanan yerleştirme sıralaması barajı içerisinde olmalıdır.(Örn.Tıp Fak.50 bin. )
5.  Belirtilen koşullarda yer almayan ancak, değerlendirmelerde tereddüt yaşanan hallerde, “Yükseköğretim Kurumlarında Ön lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik " hükümleri ile Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı kararları dikkate alınır.
 
  T.C. YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞINDAN DUYURU https://www.yok.gov.tr/ogrenci/yok-baskanligindan-yatay-gecislere-iliskin-duyuru


 
B. BAŞVURU İÇİN İSTENEN BELGELER 

1. ÖSYM sonuç belgesi (ve yerleştirme belgesi) veya Uluslararası sınav sonuç belgesi
2. Denklik Belgesi ( ÖSYS klavuzunda bulunmayan okullar için )
3. Transkript (official)
4. Transkriptleri (not belgesi) yabancı dilde olanların Türkçe tercümesi (yetkili kurumlardan)
5. Disiplin cezası almadığını gösterir resmi belge
 * Başvuru esnasında sisteme yüklenen evrakların asılları kesin kayıt sırasında istenir. 


C. BAŞVURU TARİHLERİ VE YERİ
Başvurular, aşağıda belirtilen tarihlerde online olarak yapılacaktır. (online başvuru başvuru tarihleri arasında aktif olacaktır.) 
*Posta ile başvuru alınmayacaktır.
Başvuru Linki İçin Tıklayınız.    ( Başvuru tarihleri içerisinde aktif olacaktır.)

 
Başvuru  Tarihi                    :  01-15 Ağustos 2024
Değerlendirme Tarihi         : 16- 20 Ağustos 2024
Sonuçların İlanı                    : 22       Ağustos 2024   (İlgili Birimlerin Web Sayfalarında İlan Edilecektir.)

 
D. KESİN KAYIT İÇİN İSTENEN BELGELER
Yatay geçişi ilgili yönetim kurullarınca uygun bulunan öğrencilerden kesin kayıt için aşağıda belirtilen belgeler istenir:
1. Yatay geçiş kayıt formu TIKLAYINIZ
2.Kimlik kartı fotokopisi
3.Ders İçerikleri
4. Vesikalık fotoğraf ( 2 adet)
5. İkinci öğretim öğrencileri kayıt yaptıktan sonra verilecek olan öğrenci numarasıyla Ziraat Bankası ATM’lerinden öğrenim ücretlerini ödeyecektir.
6.YÖK'ün E.50957 sayılı yazısına istinaden Yatay Geçişe Engel Bir Durumun Olmadığına Dair Belge
7. Başvuruda istenilen belgelerin aslı (ıslak imzalı, e imzalı, e- devlet çıktısı,üniversite resmi sitesinden alınan belgeler seçeneklerinden herhangi biri olabilir)

F. KESİN KAYIT TARİHLERİ VE YERİ

1. Kesin Kayıt Tarihleri (Asil Liste)           : 23 – 26  Ağustos 2024
2. Kesin Kayıt Tarihleri (Yedek Liste*)     : 28 - 29  Ağustos 2024
 (* Yedek liste ilan edilen programlarda, asıl listeden kayıt yaptırmayanların yerine listedeki sıralamaya göre kayıt yapılır.)
 
                                                         
3.  KESİN KAYIT VE YEDEK KAYITLAR  İLGİLİ FAKÜLTE, YÜKSEKOKUL VE MESLEK YÜKSEKOKULLARINDA YAPILACAKTIR.


İlgili Birimlerin İletişim Bilgileri İçin:  TIKLAYINIZ.

KONTENJANLAR:TIKLAYINIZ.