2025-2026 Güz Dönemi Kurum İçi Yatay Geçiş İşlemleri

16 Temmuz 2025 Çarşamba

2025-2026 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI GÜZ DÖNEMİ KURUM İÇİ YATAY GEÇİŞ KONTENJANLARI VE KOŞULLARI

“Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi  Transferi Yapılması Esaslarına ilişkin Yönetmelik’’ ile ‘‘Giresun Üniversitesi  Ön  Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim  ve  Sınav Yönetmeliği” hükümleri  gereğince, 2025-2026  Eğitim-Öğretim  Yılı  Güz  Döneminde Üniversitemiz lisans ve ön lisans programlarına kurum içi yatay geçiş yoluyla kabul edilecek  öğrencilerde  aranacak  koşullar, gerekli  belgeler, başvuru  tarihleri,  ayrılan kontenjanlar ve yatay geçiş kontenjanı istenilen programlara ait son dört yılın taban puanlarını gösterir tablo aşağıda yer almaktadır.
 
A. BAŞVURU VE GEÇİŞ KOŞULLARI

1. Kurum içi yatay geçiş, üniversitenin aynı düzeydeki eşdeğer diploma programları arasında yapılır.
2. Başvuruda bulunan öğrencinin uyarma cezasından daha ağır bir  disiplin cezası almamış olması gerekir.
3. Başvuruda bulunan öğrencinin kayıtlı olduğu programda bitirmiş olduğu dönemlere ait genel not ortalamasının (GANO) en az 4.00 üzerinden 2.00 olması şarttır.

4. Yatay geçiş yapması uygun görülen öğrencilere, ilgili yönetim kurulu kararı ile alt yarıyıllardan alınması uygun görülen dersler verilebilir.
5. Ön lisans diploma programlarının ilk yarıyılı ile son yarıyılına, lisans programlarının ilk iki yarıyılı ile son iki yarıyılına yatay geçiş yapılamaz.
6. Hazırlık programına yatay geçiş yapılamaz.
7. Yatay geçiş başvuruları, sadece ilan edilen süre içerisinde yapılır.
8. Kayıt dondurmuş olmak, yatay geçiş hakkından yararlanmak için engel değildir.
9. Belirtilen koşullarda yer almayan ancak, değerlendirmelerde tereddüt yaşanan hallerde, “Yükseköğretim Kurumlarında Ön lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik " hükümleri ile Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı kararları dikkate alınır.


B. BAŞVURU İÇİN İSTENEN BELGELER 
1. Öğrenci belgesi
2. Transkript
3. ÖSYM sonuç belgesi (internet çıktısı)
4. ÖSYM yerleştirme belgesi (internet çıktısı)
5. Disiplin durumunu gösterir resmi belge (transkriptinde disiplin cezası ile ilgili bilgi yer almayanlar için)
* Başvuru esnasında sisteme yüklenen evrakların asılları kesin kayıt sırasında istenir. 
 
C. BAŞVURU TARİHLERİ VE YERİ
Başvurular, aşağıda belirtilen tarihlerde online olarak yapılacaktır. (online başvuru, başvuru tarihleri arasında aktif olacaktır.
*Posta ile başvuru alınmayacaktır.

Başvuru Linki İçin Tıklayınız.  (Başvuru tarihleri içerisinde aktif olacaktır.)
 
Başvuru  Tarihi                    : 01 - 15 Ağustos  2025
Değerlendirme Tarihi          : 18 - 22 Ağustos 2025
Sonuçların İlanı                    : 25        Ağustos 2025 ( İlgili Birimlerin Web sayfalarında ilan edilecektir.) 


Ç. KESİN KAYIT İÇİN İSTENEN BELGELER
Yatay geçişi ilgili yönetim kurullarınca uygun bulunan öğrencilerden kesin kayıt için aşağıda belirtilen belgeler istenir:
1. Yatay Geçiş kayıt formu 
TIKLAYINIZ
2. Kimlik Kartı fotokopisi
3. Vesikalık fotoğraf ( 2 adet)
4. Ders içerikleri
5. YÖK'ün E.50957 sayılı yazısına istinaden Yatay Geçişe Engel Bir Durumun Olmadığına Dair Belge
6. Başvuruda istenilen belgelerin aslı (ıslak imzalı, e imzalı, e- devlet çıktısı,üniversite resmi sitesinden alınan belgeler seçeneklerinden herhangi biri olabilir)
 
 
D. KESİN KAYIT TARİHLERİ VE YERİ
1. Kesin Kayıt Tarihleri (Asil Liste)           : 26 - 29  Ağustos   2025
2. Kesin Kayıt Tarihleri (Yedek Liste*)     : 02 - 03  Eylül       2025
 (*: Yedek liste ilan edilen programlarda, asıl listeden kayıt yaptırmayanların yerine listedeki sıralamaya göre kayıt yapılır.)
 
                                                         
E.  KESİN KAYIT VE YEDEK KAYITLAR  İLGİLİ FAKÜLTE, YÜKSEKOKUL VE MESLEK YÜKSEKOKULLARINDA YAPILACAKTIR.
İlgili Birimlerin İletişim Bilgileri İçin:  
TIKLAYINIZ.
 
 
KONTENJANLAR VE TABAN PUANLAR İÇİN 
TIKLAYINIZ.