2025-2026 Güz Dönemi Yurt Dışı Yatay Geçiş İşlemleri
21 Temmuz 2025 Pazartesi
2025-2026 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI GÜZ DÖNEMİ YURT DIŞI YATAY GEÇİŞ KONTENJANLARI VE KOŞULLARI
“Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına ilişkin Yönetmelik’’ ile ‘‘Giresun Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği” hükümleri gereğince, 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı Güz Döneminde Üniversitemiz lisans ve ön lisans programına yurt dışından yatay geçiş yoluyla kabul edilecek öğrencilerde aranacak koşullar, gerekli belgeler, başvuru tarihleri, ayrılan kontenjanlar ve diğer hususlar aşağıda belirtilmiştir.
A. BAŞVURU VE GEÇİŞ KOŞULLARI
1. Yurt dışı yatay geçiş için öğrencinin, kayıtlı olduğu programda bitirmiş olduğu dönemlere ait genel not ortalamasının (GANO) en az 4.00 üzerinden 2.50 olması şarttır.
2. Yatay geçiş yapması uygun görülen öğrencilere, ilgili yönetim kurulu kararı ile alt yarıyıllardan alınması uygun görülen dersler verilebilir.
3. Ön lisans diploma programlarının ilk yarıyılı ile son yarıyılına, lisans programlarının ilk iki yarıyılı ile son iki yarıyılına yatay geçiş yapılamaz.
4. Hazırlık programına yatay geçiş yapılamaz.
5. Yatay geçiş başvuruları, sadece ilan edilen süre içerisinde yapılır.
6. Kayıt dondurmuş olmak, yatay geçiş hakkından yararlanmak için engel değildir.
7. Belirtilen koşullarda yer almayan ancak, değerlendirmelerde tereddüt yaşanan hallerde, “Yükseköğretim Kurumlarında Ön lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik " hükümleri ile Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı kararları dikkate alınır.
T.C. YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞINDAN DUYURU (Yurtdışından Öğrenci Kabulüne İlişkin Esaslar)
B. BAŞVURU İÇİN İSTENEN BELGELER
1. ÖSYM sonuç belgesi (ve yerleştirme belgesi) veya Uluslararası sınav sonuç belgesi
2. Denklik Belgesi ( ÖSYS klavuzunda bulunmayan okullar için )
3. Transkript
4. Transkriptleri yabancı dilde olanların Türkçe tercümesi (yetkili kurumlardan)
* Başvuru esnasında sisteme yüklenen evrakların asılları kesin kayıt sırasında istenir.
C. BAŞVURU TARİHLERİ VE YERİ
Başvurular, aşağıda belirtilen tarihlerde online olarak yapılacaktır. (online başvuru başvuru tarihleri arasında aktif olacaktır.)
*Posta ile başvuru alınmayacaktır.
Başvuru Linki İçin Tıklayınız. ( Başvuru tarihleri içerisinde aktif olacaktır.)
Başvuru Tarihi : 01 - 15 Ağustos 2025
Değerlendirme Tarihi : 18 - 22 Ağustos 2025
Sonuçların İlanı : 25 Ağustos 2025 (İlgili Birimlerin Web Sayfalarında İlan Edilecektir.)
Ç. KESİN KAYIT İÇİN İSTENEN BELGELER
Yatay geçişi ilgili yönetim kurullarınca uygun bulunan öğrencilerden kesin kayıt için aşağıda belirtilen belgeler istenir:
1. Yatay geçiş kayıt formu TIKLAYINIZ
2. Kimlik kartı fotokopisi
3. Vesikalık fotoğraf ( 2 adet)
4. Ders İçerikleri
5. YÖK'ün E.50957 sayılı yazısına istinaden Yatay Geçişe Engel Bir Durumun Olmadığına Dair Belge
6. E-Devlet kapısı üzerinden alınacak Protokol (Pasaport Bilgileri) Belgesi
7. Başvuruda istenilen belgelerin aslı (ıslak imzalı, e imzalı, e- devlet çıktısı, üniversite resmi sitesinden alınan belgeler seçeneklerinden herhangi biri olabilir)
D. KESİN KAYIT TARİHLERİ VE YERİ
1. Kesin Kayıt Tarihleri (Asil Liste) : 26 - 29 Ağustos 2025
2. Kesin Kayıt Tarihleri (Yedek Liste*) : 02 - 03 Eylül 2025
(* Yedek liste ilan edilen programlarda, asıl listeden kayıt yaptırmayanların yerine listedeki sıralamaya göre kayıt yapılır.)
E. KESİN KAYIT VE YEDEK KAYITLAR FAKÜLTE, YÜKSEKOKUL VE MESLEK YÜKSEKOKULLARINDA YAPILACAKTIR.
İlgili Birimlerin İletişim Bilgileri İçin: TIKLAYINIZ.
KONTENJANLAR:TIKLAYINIZ.